Iwona postanowiła zmienić swojego Herculesa na polski rower ZZR. Wybrała damkę na kołach 28" - ZZR Wenus. To rower z lat 60-tych. Tradycyjnie z pięknymi szparunkami, lakierownym napisem itp.
Przeszedł proces kompleksowej renowacji.
2015 r.
Waga części:
- rama 2855g; widelec 890g; błotniki ze wspornikami xxxg; stery 131g; kierownica 295g; chwyty 131g; mostek 375g; siodełko 404g; sztyca 222g
- suport 239g; korba z zębatkami i klinami 876g; pedały 380g; łańcuch ???g
- koło tylne (piasta 966g, zębatka 14T xxxg, kontra xxg, obręcz 892g, szprychy z nyplami 296g, opaska 19g)
- koło przednie z zaciskiem 1426g (piasta z zaciskiem 219g, obręcz 892g, szprychy z nyplami 296g, opaska 19g)
- dętka, 2 szt. 194g; opona, 2szt. 1378g
Waga całkowita: ???g
2015 r.Renowacja
Rama i widelec zostały oczyszczone z wszelkich powłok lakierniczych. Niedoskonałości w postaci nadlewek mosiądzu zostały usunięte przy pomocy frezu i narzędzia Dremel 4000.
Całość zabezpieczona podkładem epoksydowym i akrylowym.
Iwona wybrała dwa kolory, które posłużyły do polakierowania roweru. Pochodzą z palet Fiata: miętowy 166B LATTEMENTA i Volkswagena: złamany biały LB9A CANDYWEISS. Miętowy lakier został położony na białą bazę, aby uwydatnić jego pastelowy odcień.
Mostek, to dzieło sztuki od 3ttt, model Evol.
Korba ZZR po wyszlifowaniu nierówności powstałych przez długie lata użytkowania, a następnie wypolerowaniu, pięknie błyszczy. Będzie ozdobą roweru.
Pedały ZZR także zostały rozkręcone i wypolerowane. Skręcone z nowym smarem będą służyły przez kolejne lata.
Koła zostaną zaplecone na nierdzewnych obręczach Van Schothorst 20x622. Oczywiście nierdzewnymi szprychami 294mm (przód). Piasta to znana z Huraganów i Jaguarów stalowo aluminiowa ZZR z szybkozaciskiem. Opaska Schwalbe 20mm. Dętki Schwalbe ExtraLight SV18, a opony to białe Deli w rozmiarze 37x622.
2015 r.Zakup
Zdjęcia wykonane po zakupie. Rower został już rozkręcony, ale jest kompletny.