Dzisiaj jest środa, 17 sierpnia 2022 r. Klasyczna motoryzacja - FSM Syrena, FSO Warszawa. Fotografia - portret, plener, krajobraz.

Modele Warszaw
1959r.Warszawa Pick-up
    Pierwszy projekt Warszawy z nadwoziem typu pickup powstał w Biurze Konstrukcyjno-Doświadczalnym pod kierunkiem inż. Stanisława Łukaszewicza w 1957 roku. Był on odpowiedzią na zapotrzebowanie na mały samochód dostawczy. Pierwsze egzemlarze z nadwoziem typu pick-up powstały jeszcze na bazie modelu M20 (M20P), następne oparte były na modelach serii 200 nosząc nazwę odpowiednio 201P i 202P. Warszawa pick-up została wdrożona do produkcji seryjnej w 1959 roku. Przednią część nadwozia i kabiny pozostawiono w niezmienionym stanie i połączono ją sztywno z poszyciem skrzyni ładunkowej. Podłoga skrzyni wykonana była z desek sosnowych. Z tyłu skrzyni znajdowała się otwierana klapa metalowa. Samochód przeznaczony był do przewozu 2 osób i 500 kg ładunku. Skrzynia ładunkowa zabezpieczona była brezentowym nakryciem rozpinanym na stalowym szkielecie. Pickup w stosunku do innych modeli charakteryzował się wzmocnionymi resorami, szerszymi oponami o romiarze 6,7x15", a przełożenie tylnego mostu niezależnie od stosowanego modelu silnika wynosiło 5,125. Od 1964 roku wraz z wprowadzeniem do produkcji modelu 223/224 pickup produkowany był w oparciu o ten model (223/224P).
  
Nadwozie:
    2-drzwiowe, 2-osobowe
    szyba przednia i tylna - panoramiczne
  
Silnik i przeniesienie napędu:
    typ silnika S-21, górnozaworowy (M20, dolnozaworowy)
    liczba cylindrów - 4
    pojemność skokowa [cm3] - 2120
    średnica cylindra [mm] x skok tłoka [mm] - 82 x 100
    stopień sprężania - 7,5 (6,8)
    rodzaj zasilania - gaźnik JIKOV
    moc maksymalna - 70 KM przy 4000 obr./min. (50 KM przy 3600 obr./min.)
    maksymalny moment obrotowy - 15 kGm przy 2500 obr./min. (11,8 kGm przy 2200 obr./min.)
    rodzaj napędu - tylny
    skrzynia biegów - 3-biegowa + bieg wsteczny
  
Podwozie:
    zawieszenie przednie - niezależne z wachaczmi poprzecznymi, sprężynami śrubowymi, stabilizatorem i amortyzatorami; amortyzatory teleskopowe dwustronnego działania
    zawieszenie tylne - oś sztywna na podłużnych resorach piórowych
    hamulce bębnowe
    ogumienie seryjne - 6,70 x 15"
  
Wymiary i ciężary:
    rozstaw osi [mm] - 2700
    rozstaw kół przednich [mm] - 1395
    rozstaw kół tylnych [mm] - 1402
    długość [mm] - 4665
    szerokość [mm] - 1710
    wysokość [mm] - 1905
    ciężar własny [kg] - 1450
    dopuszczalna masa całkowita [kg] - 2080
    pojemność zbiornika paliwa [l] - 55
  
Osiągi:
    prędkość maksymalna [km/h] - 120 (105)
    średnie zużycie paliwa [l/1ookm] - 12,2
  
Zdjęcia:

.:MODELE WARSZAWY:.

  • .:HISTORIA SYRENY:.
  • .:MODELE SYRENY:.
  • .:DANE TECHNICZNE SYRENY:.
  • .:SYRENA DINKA:.
  • .:HISTORIA WARSZAWY:.
  • .:MODELE WARSZAWY:.
  • .:DANE TECHNICZNE WARSZAWY:.
  • .:WARSZAWA 223:.
  • .:OFERTA:.
  • .:AUTA:.
  • .:CENNIK:.

Copyright © 2005-2013 www.klasycznie.pl All Rights Reserved/Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone www.klasycznie.pl