Dzisiaj jest poniedziałek, 16 lipca 2018 r. Klasyczna motoryzacja - FSM Syrena, FSO Warszawa. Fotografia - portret, plener, krajobraz.
ZZR Romet Huragan / Jaguar
nr ramy 14263Opis
Pomysł posiadania starego polskiego roweru zrodził się po przejściu etapu fascynacji rowerem mtb. Zdecydowałem, że chcę też jeździć singlem / ostrym kołem, które zbuduję na polskiej ramie firmy ZZR lub Romet z dawnych lat. Po zasięgnięciu informacji na różnych stronach traktujących o tego typu rowerach wiedziałem, że wybiorę Huragana lub Jaguara. Niestety opisy tych modeli nie są na tyle sprecyzowane, żeby w każdym przypadku jednoznacznie określić, czy mamy do czynienia z Huraganem, czy Jaguarem. Mój nabytek, to prawdopodobnie Jaguar. Wywnioskowałem to czytając i przeglądając wiele for internetowych. Mimo wszystko zdecydowałem się na wymalowanie napisu "Huragan" na mojej ramie. Powód jest bardzo prosty, bardziej mi się podoba ta nazwa.
2012 r.

ZZR Romet Huragan - Jaguar siodło ZZR Romet Huragan - Jaguar napis Huragan klamka hamulcowa ZZR i korek Brooks ZZR Romet Huragan - Jaguar hamulce szczękowe ZZR Made in Poland klamka hamulcowa ZZR, mostek 3ttt korba i zębatka ZZR oraz łańcuch Shimano

Waga części:
- rama 2445g; widelec 802g; stery 144g; kierownica 234g; mostek 278g; siodełko 437g; sztyca 262g
- suport 248g; korba z zębatkami i klinami 878g; łańcuch 330g
- hamulec przedni z klockami 152g
- koło tylne z zaciskiem i wolnobiegiem 1787g; koło przednie z zaciskiem 1587g
- dętka, 2 szt. 312g; opona, 2szt. 1036g

Waga całkowita: 10932g
2012 r.Renowacja
Rama została wyszkiełkowana.
Koła zostały poddane odświeżeniu. Założyłem, że wykonam to najniższym kosztem, ponieważ obręcze są stalowe i planuję docelowo inne koła. Wymieniłem nyple, wypolerowałem szprychy, piasty i obręcze. Trzony piast ZZR polakierowałem w kolorze kremowym. Zamontowałem zębatkę Miche z wolnobiegiem. Kupiłem opony Schwalbe HS159 w rozmiarze 32-630 oraz nową opaskę tej firmy. Dętki to CST z długim francuskim zaworem (Presta).
Kupiłem czarną anodowaną sztycę. Oczywiście nie mogła taka zostać. Anoda została usunięta - ciężka robota, po czym całość wypolerowałem. Jarzmo polakierowałem w kolorze kremowym.
Siodło Romet nie jest docelowe, ale musiało pasować do reszty, więc wypolerowałem pręty.
Mostek, to wyrób firmy 3ttt. Uważam, że ma rewelacyjny kształt. Fabrycznie był pokryty anodą w kolorze tytanowym. Oczywiście anodę usunąłem i poddałem całość procesowi polerowania ;)
Nakrętki służące do skręcania zębatek z tarczą pośrednią i korbą zostały wypolerowane. Na zdjęciu pokazałem dla porównania jedną sztukę przed polerowaniem. Różnica jest kolosalna. Wypolerowane zostały także zębatki z sygnaturą ZZR, aby całość pięknie współgrała.
Rama i widelec zostały polakierowane w kolorze ciemnobrązowym z palety Audi, LZ8W. Chcąc zamontować prostą kierownicę, musiałem kupić odpowiednie klamki hamulcowe ZZR. Oczywiście musiały zostać wypolerowane. Na zdjęciu pokazałem dla porównania jedną przed, a drugą po wypolerowaniu. Szczęki hamulcowe ZZR po moich zabiegach także pięknie błyszczą. Dumnie prezentuje się na nich napis Made in Poland. Jeden z aluminiowych pedałów ZZR, które były zamontowane w rowerze nie posoadał kapsla ochronnego. Na początek zostały wypolerowane, a kołpak został uzupełniony po zakupie kompletu pedałów na tzw. części.

rama ZZR po szkiełkowaniu rama Romet po wyszkiełkowaniu siodło Romet wypolerowane pręty siodełka Romet mostek 3ttt mostek 3t piasta tylna ZZR wypolerowana piasta ZZR suport ZZR z drążoną ośką stery ZZR po wypolerowaniu widelec Huragan / Jaguar widełki Huragan / Jaguar klamki ZZR Huragan aluminiowa klamka ZZR mocowanie - obejna klamki ZZR hamulec ZZR Made in Poland po renowacji pedały ZZR Huragan / Jaguar aluminiowy pedał ZZR Huragan / Jaguar

2011 r.Zakup

Copyright © 2005-2013 www.klasycznie.pl All Rights Reserved/Wszelkie Prawa Zastrzeżone www.klasycznie.pl